Medical taping

Chantal

Dani

Ed

Als de spieren niet goed werken, kan dat resulteren in uiteenlopende klachten en symptomen. Wanneer de niet goed functionerende spieren echter ondersteund worden met deze speciale elastische tape, zal dat het zelf herstellend vermogen van het lichaam stimuleren.

Het Medical Taping Concept is wereldwijd bekend en wordt door diverse soorten professionele behandelaars  binnen de gezondheidszorg  toegepast. De achtergrond gedachte van het Medical Taping Concept op een rijtje:

• De CureTape® beïnvloedt het neurologische en circulatoire systeem van het lichaam en ondersteunt de lichaamseigen genezingsprocessen.
  • Het werkt volgens de principes van de kinesiologie.
  • Het ondersteunt het spierstelsel.

Immers is het veneuze systeem, het lymfesysteem en ook de lichaamstemperatuur, afhankelijk van een goed functionerend spierapparaat.

In tegenstelling tot de conventionele tapemethode, die vaak met niet rekbaar materiaal ten doel heeft een beperking van de gewrichten te bewerkstelligen, bereikt deze tapemethode juist een “vergroting van de mobiliteit” door functieverbetering.

Het principe is: activeren in plaats van fixeren met daarbij behoud van de volledige functionaliteit van de spieren.
Bronwww.fysiotape.nl

Voor welke klachten is medical taping onder andere geschikt?

• Spierblessures en verbeteren spierfunctie
  • Verminderen van ontstekingen of vochtophopingen
  • Corrigeren van lichaamshouding en bewegingsrichting
  • Ondersteunen van gewrichten
  • Overbelasting (tennisarm, golfelleboog, KANS)
  • Verbeteren van de bloedcirculatie en de afvoer van de lymfe
  • Verminderen van pijn

Bij Fysiotherapie Göttgens Kienhuis Pfennings in Sittard gebruiken we medical taping als aanvulling op andere behandelingen.